In Tips and Tricks helpen professionals JOU en stapje verder in de goede richting. De professionals die voor deze website kleine informatieve stukjes schrijven zijn allen werkzaam in verschillende branches zoals visagie; sportschool, voeding en de geestelijke gezondheidszorg. Door kleine tips en tricks die je thuis kunt uitvoeren of die je aan het denken kunnen zetten zul je merken dat je sterker in je schoenen komt te staan en anders over jezelf gaat denken. Dit gaat niet over 1 nacht ijs, maar blijf deze website daarom volgen en je merkt het vanzelf!

Voeding, een dagelijkse basisbehoefte voor iedereen, maar iets waar de meesten van ons door de alledaagse drukte niet voldoende bij stil staan. Ik merk het zelf ook maar al te goed en heb me een tijdje terug voorgenomen hier veel meer bij stil te staan. Niet alleen voor mezelf, mijn eigen lichaam en mijn eigen gevoel, maar ook voor mijn partner en kleine meid die hier rondrent en gezonde voeding nodig heeft om te groeien tot een mooie dame….

Om jullie toch een steuntje in de rug te bieden op het gebied van Voeding heb ik Chrissie Theil, in opleiding tot voedingsdeskundige gevraagd maandelijks een stukje te schrijven over gezonde voeding… incl. lekkere recepten!!

Vandaag haar eerste stukje:

Basic tips

Voor vandaag, laten we beginnen, hierbij een paar basis tips voor jou:

1. Probeer je suikerspiegel op peil te houden door om de 2 uur te eten, op deze manier heb je minder de neiging om te snoepen tussendoor.

2. Bedenk op maandagavond alvast wat je dinsdag gaat eten. Zorg dat als je op dinsdagochtend op staat en je een ontbijtje klaar maakt je, je geen zorgen hoeft te maken over wat je mee moet nemen naar werk. Maak bakjes waarin je het eten kan bewaren voor op werk, op deze manier weet je zeker dat je genoeg mee hebt voor de hele dag en je om de 2 uur iets kan eten.

  1. Vermijd snoep en koek als tussendoortjes, neem een stuk fruit(max.2 stuks per dag) of snijd wat zoete groenten als tussendoortje. Op deze manier neig je minder naar snoep en krijg je gelijk genoeg groenten en fruit binnen voor deze dag.

 

  1. Drink water!! Ik kan het niet vaak genoeg blijven zeggen.. Neem een grote fles mee en vul deze de hele dag door bij. Vind je alleen water drinken saai. Vul je flesje dan met een lekker citroentje, stukje sinasappel, aardbei of bijvoorbeeld met een blaadje verse munt. Op deze manier zitten er geen toegevoegde suikers in je drankje en toch heb je een lekkere frisse smaak!
  2. Wees niet bang voor vetten. Vermijd de slechte vetten. Dit zijn verzadigde vetten, zoals: koek, chips, frituurvet. Probeer wel genoeg goede vetten binnen te krijgen. Dit zijn onverzadigde vetten, zoals: avocado, ongezouten/ongebrande noten, vette vis. En kies bij het koken bijvoorbeeld voor vloeibare margarine, vloeibare bak- en braadproducten of plantaardige oliën zoals zonnebloemolie of olijfolie.
  3. Probeer zoveel mogelijk eten zelf klaar te maken en vermijd de kant- en klaar maaltijden en drankjes. Een voorbeeld hiervan: stel je wilt een lekkere smoothie drinken. Maak deze dan zelf in plaats van deze te kopen in de winkel. Vaak zitten er toegevoegde suikers in en zit er veel meer fruit in dan je op een dag binnen hoort te krijgen. Hierdoor krijg je uiteindelijk weer te veel suikers binnen. Jammer, als je denkt dat je gezond bezig bent maar dit toch uiteindelijk tegen valt!(Binnenkort wat lekkere smoothie variaties voor de zomerJJ)
  4. Eiwitten. Uit veel onderzoeken blijkt dat wij Nederlanders, weinig eiwitten consumeren. Terwijl deze onwijs goed voor ons zijn, vooral als je lekker sportief bezig bent! Denk bij een eiwitrijke voeding aan: kipfilet, kalkoenfilet, zuivel(magere kwark), vis(zalm, tonijn, kabeljauw, makreel), noten en granen, maar ook linzen, tuinbonen en kikkererwten zijn goede eiwitbronnen.

Dit waren de 7 tips van vandaag, heel veel succes ermee en tot mijn volgende blog met een nieuw onderwerp!

Liefs,
Chrissie

tip and tricks | voeding |

Even voorstellen…  een nieuw blog, een nieuw onderwerp! Mijn naam is Chrissie Theil, 21 jaar, afgestudeerd personal trainster aan het CIOS Haarlem, Les Mills instructor in sportschool Aerofit in wassenaar en op dit moment Voeding&Dietetiek student aan de Haagse Hoge School. Dagelijks in de sportschool te vinden en een onwijze foodlover!
Mijn aandeel op deze pagina? Jou happy laten voelen, misschien wel een fittere leefstijl creëren!? Want hoe fijn is het om wat extra tips and tricks te krijgen op het gebied van voeding

SaveSave

Menu