In Tips and Tricks helpen professionals JOU en stapje verder in de goede richting. De professionals die voor deze website kleine informatieve stukjes schrijven zijn allen werkzaam in verschillende branches zoals visagie; sportschool, voeding en de geestelijke gezondheidszorg. Door kleine tips en tricks die je thuis kunt uitvoeren of die je aan het denken kunnen zetten zul je werken dat je sterker in je schoenen komt te staan en anders over jezelf gaat denken. Dit gaat niet over 1 nacht ijs, maar blijf deze website daarom volgen en je merkt het vanzelf!

Een van de vele reacties die ik van vrouwen om mij heen krijg waarom ze toch liever nog even geen boudoir reportage willen laten maken, omdat ze nog niet tevreden zijn met hun lichaam, nog een paar kilo’s willen afvallen of simpel gezegd gewoon onzeker zijn over zichzelf. Jammer, zeker omdat ik nu uit eigenĀ ervaring weet dat juist wanneer je onzeker bent en je lichaam nog niet omarmt hebt zoals deze nu is, een boudoir shoot je een ontzettende energie boost en veel meer zelfvertrouwen kan geven!

Wil je toch liever nog eerst iets meer doen aan je buikje, benen of billen. Volg dan deze tips van Ferdy De la Rie. Mijn eigen personal trainer!

Plank

De welbekende Plank is een oefening die je overal kan uitvoeren; Thuis, in de tuin of op het strand!! šŸ˜‰
Met deze oefening traint je vooral de rechte en de schuine buikspieren; goed voor een mooi strak buikje dus in de zomer.
Om de schuine buikspieren meer te trainen kun je deze oefening ook zijdeling uitvoeren.

Optie :
Als de oefening te zwaar is om op de tenen te doen probeer het dan op de eerst knieƫn en later op je tenen.

Hoe werkt het:

  1. Gebruik een iets zachte ondergrond zoals een fitnessmat
  2. Ga op je buik liggen en plaats je onderarmen op de grond met de ellebogen precies onder je schouders (hoek van 90 graden)
  3. Druk je lichaam van de grond door op je tenen te gaan ‘staan’ en je bovenarmen aan te spannen
  4. Houdt je hoofd, nek, rug en heupen in een rechte lijn
  5. Trek je navel in en span je buikspieren aan
  6. Let er op dat je wel goed blijft doorademen en niet je adem vastzet!
  7. Probeer deze oefening op te bouwen door het eerst 3x 15 sec vol te houden (met rustpauze van 1 min ertussen); daarna 3x 20 sec etc tot je het minimaal 1 minuut kunt voldoen.

 Planking

Ferdy de la RieSinds half 2015 werk ik samen met Ferdy de la Rie in sportschool Aerofit in Wassenaar. Ferdy is hier mijn personal trainer die mij wekelijks in het zweet werkt tijdens leuke, uitdagende en steeds weer wisselende trainingen en oefeningen. Toen ik bij hem begon met trainen was ik angstig, hield niet van kletsen tijdens het trainen en was te erg geforceerdĀ bezig met mijn ademhaling en hartslag als gevolg van het harfalen. Ferdy heeft mij in de tussenliggende periode goed opgevangen en ervoor gezorgd dat ik langzaamaan mijn angsten kwijt raakte en begon te genieten van het sporten (voor zover je van genieten bij het sporten kunt spreken šŸ˜‰ ). Ik heb zeker meer zelfvertrouwen en een energieboost gekregen dankzij de goede inzet en steun van Ferdy. Misschien is sporten met een Personal trainer ook wel iets voor jou! Vraag vrijblijven een kennismakingsgesprek aan met ferdy of een van zijn collega’s en je weet of het iets voor je is…..

Volgende week weer een andere tip met een ander onderwerp

SaveSave

Menu